AutoCad - Bunları Biliyor Musunuz? - 1

Çok iyi biliyorum, yıllardır kullanıyorum deseniz bile hiç denemediğiniz (belki de gerek olmadığı için), görmediğiniz, duymadığınız, bilmediğiniz o kadar çok şey var ki. Hatta bence bir çoğuna "keşke daha önce öğrenseydim çok işime yarayacak" diyebilirsiniz içinizden. Bu yazıyı hazırlarken ben de çok şey öğrendim aslında :)



Bunları biliyor muysunuz serimiz yeni başlıyor ama ara ara bu tarz bilgiler paylaşılarak devam edecek.



- CTRL + SHIFT + C

Aynı anda bir kaç proje açtınız. Ve bir projeden diğerine bir obje taşıyacaksınız. CTRL+C ile kopyalayıp diğer projeye geçtiniz ve CTRL+V ile yapıştırdınız. Fakat nereye yapıştırdınız? Muhtemelen projenizin orta yerinde bir yere yerleştirmek istiyorsunuz ama getirdiğiniz objeyi oraya bıraktığınızda neresinden tuttuğunuz belli olmadığı için neresinde yapıştıracağınız da belli değil ve sonrasında ayırmanız epey zahmetli bir iş.
Kopyalama işlemini yukarda yazdığım şekilde yaparsanız ne kadar faydalı olacağınız anlayacaksınız.

- TRIM - EXTEND


Trim + F
Trim

Şimdilik bu kadar. Çok daha fazlasının olduğunu bilin. Takip ettikçe göreceksiniz.

Hızlı çizimler.. 




Etiketler: , , , , ,