|
İmar barışı - İmar affı |
Bildiğiniz üzere son dönemde konuşulan imar affı (imar
barışı) birçok mağdur için umut oldu. Kat irtifakı olmayan, toprak
tapulu diye tabir edilen (arsa payı) konutlarda yaşayanlar birçok problemle
karşılaşmaktadır. En başta alım satımlarda banka kredisi kullanılamaması
vatandaşı mağdur etmektedir.
Son dönemde konut satışlarındaki yavaşlama imar affı nın (imar
barışı) gözükmeyen en temel sebebidir bence. Aynı zamanda da bu yolla
ciddi gelir elde edilecek olması da bir başka sebep.
İmar affı başvurusu nasıl yapılır, imar affı nedir, imar barışının kapsamı, hesaplaması...
# Baştan hatırlatalım; Son başvuru tarihi 31 Ekim 2018
İmar barışı nedir, ne
değildir?
# İmar yoksa barışta yok!
İmar barışı sayesinde
tapu sahibi, mal sahibi olacağınızı düşünmeyin.
Aslında temelinde yanlışı
yanlışla düzelten bu sistemde bir nevi üstü örtülemeyen, düzeltilemeyen geçmiş
hataları çağımızın prosedürlerine uygun hale getirmek amaçlanmıştır.
Yeni yapılmış (2-3
yıllık), bir sebepten iskân alınamamış. Fakat daireler dükkanlar satılmış. Yaşayan
bir bina. Ama sular idaresi su bağlamıyor, daireler süzme sayaç ile şantiye suyu
kullanıyor.
Bu ve buna benzer
durumlara çevrenizde çok fazla rastlamışsınızdır.
İşte imar barışı sayesinde alınan “yapı
kayıt belgesi” ile bunun gibi mağduriyetlerin önüne geçilmesi düşünülmektedir.
Aynı zamanda ciddi bir gelir elde edilecektir. Bu gelirin de “kentsel dönüşüm” çalışmalarında
kullanılacağı söylenmektedir.
# Yapı kayıt belgesi için 31 Aralık
2017 tarihinden önceki binalar için başvuru yapılabilir!
Ücret nedir?
Açıkçası örnek olarak araştırdığım ve çevremde gördüğüm rakamlar beklediğimden
çok yüksek rakamlar. Zaten bu yüzden yukarda da ücret konusunda imalı
söylemlerde bulundum.
Sisteme girip çeşitli bilgileri doldurduğunuzda (arsa m², konut mu ticari
mi, rayiç değer, vs vs.. ) otomatik olarak meblağ hesaplanacak.
Başvuruyu nasıl
yapacaksınız?
Şunu söylemeliyim ki bu konu gündeme geldiğinde bir çok fırsatçının avuçlarını
ovuşturmaya başladığına eminim. Konu istismara çok açık. Belediye ile işi
olmayan insanların hemen bir mimar mühendise yada danışmanlık bürolarına gidip yapılması
gerekenleri onların ağzından dinleyip de ürkeceğine eminim. Çünkü fırsatı
değerlendirip hizmet bedeli adı
altında bir ücret alabilmeleri için durumun çok karmaşık olup vatandaşın kendi
başına altından kalkamayacak gibi gözükmesi gerekmektedir. Tabi ki işini
hakkıyla yapıp meslek etiğine uygun davrananları töhmet altında bırakmak
istemem.
#Tavsiyem, hem
internetten, hem belediyeden, hem mimarlık hizmeti veren bürolardan konuyu
detaylıca araştırın.
Başvuru için gerekli
evraklar nelerdir?
# Tabi ki e-devlet şifresi.
# Kişisel bilgiler (telefon numarası, e-posta adresi vs.)
# Beyan edilecek yapının bilgileri (açık adresi, tapusu, ada parsel
bilgileri)
# Binaya ait diğer bilgiler (arsa m² si , inşaat alanı, bağımsız bölüm
sayıları, yapı sınıfı, emlak vergi değeri(rayiç değer ilgili belediyeden
alınabilir))
# Bundan sonrası ise binadaki aykırılığın tarif edilmesi, fotoğrafla desteklenmesi
gibi maddelerdir.
Aslında sisteme girdiğinizde kolaylıkla ilerleyeceksiniz.
Başvuruyu yaptığınız.
Peki ya sonra?
Açıkçası başvurudan sonrası için edindiğim bilgiler, parayı yatırdıktan
sonra onay alıp pat diye evrakın verileceğine dair. Fakat bu kadar basit
olabileceğini düşünmüyorum.
Arsada yola terk varsa? Tecavüz varsa? Nasıl bir cevap verilecek. Parayı
yatırdıktan sonra dönüşü olacak mı? Projesi yoksa, ne istenecek. Binanın mevcut
durumunu göstermesi için röleve istenecek mi?
Lütfen tecrübelerinizi,
başınıza gelenleri paylaşın.
Etiketler: başvuru nasıl yapılır, Bunları Biliyor Musunuz, gerekli evraklar, imar affı, imar affı nedir, imar barışı, imaraffı, imarbarışı, iskan, oturma izni, torba yasa, yapı kayıt belgesi